ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר נחמיה > פרק יג

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ביום ההוא נקרא בספר משה באזני העם ונמצא כתוב בו אשר לא-יבוא עמני ומאבי בקהל האלהים עד-עולם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב כי לא קדמו את-בני ישראל בלחם ובמים וישכר עליו את-בלעם לקללו ויהפך אלהינו הקללה לברכה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג ויהי כשמעם את-התורה ויבדילו כל-ערב מישראל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד ולפני מזה אלישיב הכהן נתון בלשכת בית-אלהינו קרוב לטוביה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה ויעש לו לשכה גדולה ושם היו לפנים נתנים את-המנחה הלבונה והכלים ומעשר הדגן התירוש והיצהר מצות הלוים והמשררים והשערים ותרומת הכהנים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו ובכל-זה לא הייתי בירושלם כי בשנת שלשים ושתים לארתחשסתא מלך-בבל באתי אל-המלך ולקץ ימים נשאלתי מן-המלך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז ואבוא לירושלם ואבינה ברעה אשר עשה אלישיב לטוביה לעשות לו נשכה בחצרי בית האלהים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח וירע לי מאד ואשליכה את-כל-כלי בית-טוביה החוץ מן-הלשכה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט ואמרה ויטהרו הלשכות ואשיבה שם כלי בית האלהים את-המנחה והלבונה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י ואדעה כי-מניות הלוים לא נתנה ויברחו איש-לשדהו הלוים והמשררים עשי המלאכה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא ואריבה את-הסגנים ואמרה מדוע נעזב בית-האלהים ואקבצם ואעמדם על-עמדם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב וכל-יהודה הביאו מעשר הדגן והתירוש והיצהר לאוצרות. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג ואוצרה על-אוצרות שלמיה הכהן וצדוק הסופר ופדיה מן-הלוים ועל-ידם חנן בן-זכור בן-מתניה כי נאמנים נחשבו ועליהם לחלק לאחיהם.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד זכרה-לי אלהי על-זאת ואל-תמח חסדי אשר עשיתי בבית אלהי ובמשמריו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו בימים ההמה ראיתי ביהודה דרכים-גתות בשבת ומביאים הערמות ועמסים על-החמרים ואף-יין ענבים ותאנים וכל-משא ומביאים ירושלם ביום השבת ואעיד ביום מכרם ציד. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז והצרים ישבו בה מביאים דאג וכל-מכר ומכרים בשבת לבני יהודה ובירושלם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז ואריבה את חרי יהודה ואמרה להם מה-הדבר הרע הזה אשר אתם עשים ומחללים את-יום השבת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח הלוא כה עשו אבתיכם ויבא אלהינו עלינו את כל-הרעה הזאת ועל העיר הזאת ואתם מוסיפים חרון על-ישראל לחלל את-השבת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט ויהי כאשר צללו שערי ירושלם לפני השבת ואמרה ויסגרו הדלתות ואמרה אשר לא יפתחום עד אחר השבת ומנערי העמדתי על-השערים לא-יבוא משא ביום השבת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ וילינו הרכלים ומכרי כל-ממכר מחוץ לירושלם פעם ושתים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא ואעידה בהם ואמרה אליהם מדוע אתם לנים נגד החומה אם-תשנו יד אשלח בכם מן-העת ההיא לא-באו בשבת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב ואמרה ללוים אשר יהיו מטהרים ובאים שמרים השערים לקדש את-יום השבת גם-זאת זכרה-לי אלהי וחוסה עלי כרב חסדך.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג גם בימים ההם ראיתי את-היהודים השיבו נשים אשדודיות עמוניות מואביות. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד ובניהם חצי מדבר אשדודית ואינם מכירים לדבר יהודית וכלשון עם ועם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה ואריב עמם ואקללם ואכה מהם אנשים ואמרטם ואשביעם באלהים אם-תתנו בנתיכם לבניהם ואם-תשאו מבנתיהם לבניכם ולכם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו הלוא על-אלה חטא-שלמה מלך ישראל ובגוים הרבים לא-היה מלך כמהו ואהוב לאלהיו היה ויתנהו אלהים מלך על-כל-ישראל גם-אותו החטיאו הנשים הנכריות. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז ולכם הנשמע לעשת את כל-הרעה הגדולה הזאת למעל באלהינו להשיב נשים נכריות. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח ומבני יוידע בן-אלישיב הכהן הגדול חתן לסנבלט החרני ואבריחהו מעלי. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כט זכרה להם אלהי על גאלי הכהנה וברית הכהנה והלוים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ל וטהרתים מכל-נכר ואעמידה משמרות לכהנים וללוים איש במלאכתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לא ולקרבן העצים בעתים מזמנות ולבכורים זכרה-לי אלהי לטובה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש