ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר שופטים > פרק יט

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ויהי בימים ההם ומלך אין בישראל ויהי איש לוי גר בירכתי הר-אפרים ויקח-לו אשה פילגש מבית לחם יהודה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב ותזנה עליו פילגשו ותלך מאתו אל-בית אביה אל-בית לחם יהודה ותהי-שם ימים ארבעה חדשים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג ויקם אישה וילך אחריה לדבר על-לבה להשיבו ונערו עמו וצמד חמרים ותביאהו בית אביה ויראהו אבי הנערה וישמח לקראתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד ויחזק-בו חתנו אבי הנערה וישב אתו שלשת ימים ויאכלו וישתו וילינו שם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה ויהי ביום הרביעי וישכימו בבקר ויקם ללכת ויאמר אבי הנערה אל-חתנו סעד לבך פת-לחם ואחר תלכו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו וישבו ויאכלו שניהם יחדו וישתו ויאמר אבי הנערה אל-האיש הואל-נא ולין ויטב לבך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז ויקם האיש ללכת ויפצר-בו חתנו וישב וילן שם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח וישכם בבקר ביום החמישי ללכת ויאמר אבי הנערה סעד-נא לבבך והתמהמהו עד-נטות היום ויאכלו שניהם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט ויקם האיש ללכת הוא ופילגשו ונערו ויאמר לו חתנו אבי הנערה הנה נא רפה היום לערב לינו-נא הנה חנות היום לין פה וייטב לבבך והשכמתם מחר לדרככם והלכת לאהלך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י ולא-אבה האיש ללון ויקם וילך ויבא עד-נכח יבוס היא ירושלם ועמו צמד חמורים חבושים ופילגשו עמו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא הם עם-יבוס והיום רד מאד ויאמר הנער אל-אדניו לכה-נא ונסורה אל-עיר-היבוסי הזאת ונלין בה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב ויאמר אליו אדניו לא נסור אל-עיר נכרי אשר לא-מבני ישראל הנה ועברנו עד-גבעה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג ויאמר לנערו לך ונקרבה באחד המקמות ולנו בגבעה או ברמה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד ויעברו וילכו ותבא להם השמש אצל הגבעה אשר לבנימן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו ויסרו שם לבוא ללון בגבעה ויבא וישב ברחוב העיר ואין איש מאסף-אותם הביתה ללון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז והנה איש זקן בא מן-מעשהו מן-השדה בערב והאיש מהר אפרים והוא-גר בגבעה ואנשי המקום בני ימיני. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז וישא עיניו וירא את-האיש הארח ברחב העיר ויאמר האיש הזקן אנה תלך ומאין תבוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח ויאמר אליו עברים אנחנו מבית-לחם יהודה עד-ירכתי הר-אפרים משם אנכי ואלך עד-בית לחם יהודה ואת-בית יהוה אני הלך ואין איש מאסף אותי הביתה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט וגם-תבן גם-מספוא יש לחמורינו וגם לחם ויין יש-לי ולאמתך ולנער עם-עבדיך אין מחסור כל-דבר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ ויאמר האיש הזקן שלום לך רק כל-מחסורך עלי רק ברחוב אל-תלן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא ויביאהו לביתו ויבול לחמורים וירחצו רגליהם ויאכלו וישתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב המה מיטיבים את-לבם והנה אנשי העיר אנשי בני-בליעל נסבו את-הבית מתדפקים על-הדלת ויאמרו אל-האיש בעל הבית הזקן לאמר הוצא את-האיש אשר-בא אל-ביתך ונדענו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג ויצא אליהם האיש בעל הבית ויאמר אלהם אל-אחי אל-תרעו נא אחרי אשר-בא האיש הזה אל-ביתי אל-תעשו את-הנבלה הזאת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד הנה בתי הבתולה ופילגשהו אוציאה-נא אותם וענו אותם ועשו להם הטוב בעיניכם ולאיש הזה לא תעשו דבר הנבלה הזאת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה ולא-אבו האנשים לשמע לו ויחזק האיש בפילגשו ויצא אליהם החוץ וידעו אותה ויתעללו-בה כל-הלילה עד-הבקר וישלחוה בעלות השחר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו ותבא האשה לפנות הבקר ותפל פתח בית-האיש אשר-אדוניה שם עד-האור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז ויקם אדניה בבקר ויפתח דלתות הבית ויצא ללכת לדרכו והנה האשה פילגשו נפלת פתח הבית וידיה על-הסף. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח ויאמר אליה קומי ונלכה ואין ענה ויקחה על-החמור ויקם האיש וילך למקמו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כט ויבא אל-ביתו ויקח את-המאכלת ויחזק בפילגשו וינתחה לעצמיה לשנים עשר נתחים וישלחה בכל גבול ישראל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ל והיה כל-הראה ואמר לא-נהיתה ולא-נראתה כזאת למיום עלות בני-ישראל מארץ מצרים עד היום הזה שימו-לכם עליה עצו ודברו.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש