|
|
על תשובתך לגבי איסור נגיעה.
|
|
http://www.moreshet.co.il/shut/shut2.asp?id=4086
קראתי תשובתך.
שאלתי היא האם לאיסור נגיעה גדר דאורייתא כפי שעולה מדבריך.
כמו כן רציתי לדעת האם אין אמת בכך שכל האיסור הוא לאישה נידה, דבר אשר טבילה פוטרתו, ונשארה רק הגזירה של חז"ל שרווקה לא תטבול, אכן איסור דרבנן, אך בפרופורציה למשמעות שמייחסים לחטא זה מדובר בדבר קטן.
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
א. איסור נגיעה בעריות הוא מדאורייתא. הוא נלמד מ"לא תקרבו לגלות ערווה". אמנם, ייתכן ויש להבחין בין נגיעה של חיבה שהיא אסורה מדאורייתא לבין נגיעה אחרת, אך היא מדאורייתא.
ב. שאלת היותה של פנויה שטבלה איסור לאדם נתונה במחלוקת על משמעות הפסוק "לא תהיה קדשה בבנות ישראל". ברם, גם אם איסור דאורייתא מובהק אין כאן עמדת הפוסקים כולם כי מדובר באיסור שהוא אף למעלה מדאורייתא – אין אדם נוגע בפנויה שאינה אשתו מדינים היסודיים ביותר של צניעות וקדושה.
ג. על כן, אין לראות את הדבר רק במשקפיים הצרות של הגדרה פורמאלית של איסור, כי אם במשמעות הרחבה יותר – יסוד הקדושה והצניעות בישראל.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
על תשובתך לגבי איסור נגיעה.
|
|
|
|
|
|
|
|
|